مجله و فروشگاه سیسمونی اصفهان

مجله سیسمونی در اصفهان، با محوریت رفتار با کودک و نوزاد، معرفی بهترین مدل های سیسمونی برای خرید در اصفهان از بهترین ها

راهنمای انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای اتاق کودک

  • ۰۹:۵۹

رنگ در زندگی نوزاد و کودکان تاثیر بسزایی دارد. انتخاب بهترین رنگ برای اتاق کودک همیشه به عنوان یکی از دغدغه های مهم والدین است.

علاوه بر آن علم روانشناسی این قضیه را تصدیق می کند که رنگ های به کابرده شده در اتاق نوزادان و کودکان تاثیر به سزایی در آرامش، تقویت اعتماد به نفس، رفع خستگی و پرورش احساسات کودک دختر و پسر دارد.

بهترین رنگ برای اتاق کودک

با ابن یکی از دغدغه های والدین همخوانی رنگ سیسمونی یا سرویس خواب نوزاد با رنگ اتاق آنهاست و این در پس ذهنشان است که چه رنگی به عنوان بهترین رنگ برای اتاق کودک یا نوزاد مناسب است؟

انتخاب رنگ گرم به عنوان بهترین رنگ برای اتاق کودک

اگر قصد دارید از رنگ های گرم به عنوان رنگ دیوار و سقف اتاق کودک استفاده کنید، لازم است بدانید که چه تاثیراتی بر روی کودک یا نوزاد شما دارد از جمله:

  • انرژی
  • هیجان
  • بی قراری

رنگ های گرم می تواند به کودکان شما انرژی زیادی را منتقل کند. ذهن او را تحریک کند. فضای خوشایند و پرحراراتی را ایجاد می کنند. پس اگر کودک شما انرژی زیادی دارد، استفاده از این طیف مناسب نیست.

یادگیری بیشتر: چطور با کودک خود رابطه بهتری برقرار کنیم؟ + ویدیو

رنگ نارنجی: گرما بخش اتاق کودک

از ویژگی های این رنگ می توان به پرحرارتی بودن، گرم بودن و راحتی را نام برد که به افراد منتقل می کند. با این که این رنگ به ندرت استفاده می شود اما می توان به جرئت گفت که یکی از مناسب ترین و بهترین رنگ ها برای اتاق کودک است.

این رنگ علاوه بر انتقال حس حرارت، موجب بالارفتن اعتماد به نفس، برونگرایی و استقلال در کودکان می شود. این حس ارتباطات و همکاری را نیز در کودک رشد می دهد.

فراموش نکنید که این رنگ پر انرژی است پس افراط در به کار بردن آن نکنید و کاملا تحقیقات لازم را انجام دهید.

رنگ زرد: تابیدن خورشید در اتاق کودک

چرا باید رنگ زرد را به عنوان رنگ اتاق دختر یا پسرمان انتخاب کنیم؟ زیرا زرد از جمله رنگ های گرمی استکه انرژی زیادی را منتقل می کند.

رنگ زرد به دلیل وجود درخشانی که دارد، جلوه ای زیبا از رنگ را در اتاق می تاباند و موجب شادی بخشی و سرحالی و تمرکز کودک می شود که میزان آن به شدت و سایه رنگ زرد بستگی دارد.

رنگ قرمز: اتاق خشن رنگ کودک من

زمانی که می خواهید از رنگ قرمز به عنوان رنگ اتاق کودک استفاده کنید، جوانب احتیاط را رعایت کنید. این رنگ به دلیل حس خشونت و هیجان بیش از حدی که دارد، کمتر توصیه می شود.

سعی کنید از قرمز کمتر در دکوراسیون یا رنگ اتاق استفاده کنید یا اینکه آن را به صورت جزئی یا در قسمت هایی از دکوراسیون اتاق به کار ببرید تا القا کننده حس شادابی و انرژی شود.

صورتی : دخترانه یا پسرانه

صورتی رنگی کلاسیک است که بسیار مورد علاقه دختر بچه ها بوده و کمتر کسی آن را بر کودکان پسر به کار می برد. چرا صورتی این قدر محبوب است؟

انتخاب رنگ صورتی برای اتاق کودک، موجب القا حس آرامش و راحتی می شود. با احساسات لطیف دختران مطابقت دارد و جذابیت را به دکوراسیون اضافه می کند.

این را به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ صورتی موجب آشفتگی و استرس در کودکان می شود. سعی کنید که رنگ سرویس خواب فرزنذ خود را به رنگ مکمل یا سفید انتخاب کنید.

انتخاب رنگ سرد به عنوان بهترین رنگ برای اتاق کودک

رنگ های سرد به عنوان رنگ های که خاصیت ذاتی آن ها فضایی آرام و ساکت معرفی می شوند. استفاده از رنگ های سرد به عنوان یکی از بهترین رنگ های مناسب برای اتاق کودک شناخته می شود به شرطی که در به کاربردن آن افراط نشود چرا که موجب افسردگی و دلتنگی می شود.

همچنین زمانی که از این طیف رنگ ها در دکوراسیون استفاده کنید، ماهیت اتاق را بزرگ تر نمایان کرده اید. بینننده را خیره و مبهوت می کنید.

رنگ آبی : آرامش بخش دکوراسیون کودک من

به لحاظ روانشناسی رنگ آبی تسلی بخش روح و جلا دهنده محیط اطراف است. زمانی که شما از رنگ آبی در به عنوان یکی از بهترین رنگ های اتاق کودک استفاده می کنید، حس آرامش را در فضا پخش می کنید.

از این رنگ به عنوان گزینه مناسب برای کاهش هیجانات کودکان پرشور و هیجانی به خصوص کودکان پسر انتخاب می کنند. این همچنین از استرس، پرخاشگری و فشار های عصبی می کاهد.

نکته مهمی در این زمینه، احتیاط در استفاده از سایه های رنگ آبی است؛ چرا که محیطی افسرده گونه و غم آلود را به وجود می آورد. سایه هایی مانند رنگ طوسی-آبی

رنگ سبز: تسکین دهنده کودک

رنگ سبز نمادی از طبیعت، رشد، شکوفایی و جوانه زده است. استفاده از این رنگ به همراه خود تسلی بخشی و تمرکز را به همراه می آورد.

زمانی که شما از رنگ سبز به عنوان یکی از رنگ های اتاق کودک به کار می برید، فضایی روح بخش و معنوی را ایجاد می کنید. نقل به قول است که این رنگ موجب افزایش تمرکز و توانایی خواندن می شود.

رنگ بنفش: لوکس اتاق کودک من

سرویس خواب یک نفره مدل فلورا

بنفش از آن جمله رنگ هایی است که حس لوکس و خردمندی را به بیننده اتاق کودک تلقین می کند. همچنین جوی معنوی محور را به وجود می آورد.

ترکیب بنفش با سفید یا صورتی می تواند جذابیت خاصی را به اتاق و دکوراسیون سرویس خواب نوزاد یا کودک شما بدهد. استفاده از سایه های ملایم و کم رنگ بنف همانند رنگ آبی اثر مثبت دارد.

در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که بهترین رنگ برای اتاق کودک چیست و چه اثراتی بر فرزند شما دارد. نظرات و تجربیات خودتان را در مورد استفاده از رنگ بالا را با ما در میان بگذارید.

source: بهترین رنگ برای اتاق کودک : کدام رنگ مناسب تر است؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیسمونی نوزاد شامل زیباترین تخت خواب ها , روتختی وتور بالای تخت , صندلی و مبل کودک , لوستر و اباژور می باشد. چگونه سرویس خواب برای نوزاد و نوجوان بخریم؟؟
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با محصولات بامبینو اصفهان , خرید و فروش تخت خواب به همراه صندلی و مبل کودک , روتختی و تور بالای تخت , لوستر و اباژور در اصفهان
Designed By Erfan Powered by Bayan