مجله و فروشگاه سیسمونی اصفهان

مجله سیسمونی در اصفهان، با محوریت رفتار با کودک و نوزاد، معرفی بهترین مدل های سیسمونی برای خرید در اصفهان از بهترین ها

وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان چیست؟

  • ۱۸:۰۰

یکی از مهم ترین قسمت های به دنیا آمدن بچه، مرحله زایمان و آماده کردن وسایل مربوط به تولد نوزاد در بیمارستان است. امروز در بامبینو، تجربه مادران از آماده کردن وسایلی که در بیمارستان لازم و ضروری است را جمع کرده ایم تا بتوانید بدون دغدغه ساک خود را برای بیمارستان آماده کنید.

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

بهترین زمان آماده کردن ساک نوزاد برای بیمارستان

طبق تجربه مادران، بهترین زمان برای بستن ساک بیمارستان، سه ماهه دوم بارداری است. در این زمان هم، سیسمونی خود را خریده اید و هم راحت تر می توانید وسایل لازم را جمع و جور کنید.

در این حالت اگر چیزی نیاز داشته باشید فرصت زیادی برای تامین و خرید آن دارید. اما اگر شما از آن دسته مادرهایی هستید که به نظرتان این موقع خیلی زود و عجولانه است پس بهترین زمان برای شما، هفته 36 بارداری است.

یعنی زمانی که نه ماه شما تمام می شود. اما پیشنهاد می شود به هیچ عنوان تا لحظه آخر صبر نکنید. چون ممکن است زایمان زودرس داشته باشید.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در رشد مغز جنین – معرفی 4 عامل تاثیرگذار

برای بستری در بیمارستان و زایمان چه مدارکی لازم دارم؟

یک پوشه مخصوص برای مدارک خود تهیه کنید و هر مدرکی که فکر می کنید نیاز می شود را در آن قرار دهید. کارت ملی و شناسنامه های پدر و مادر نوزاد، کارت مراقبت مادر در دوران بارداری، معرفی نامه پزشک مخصوص در صورت وضعیت خاص یا اورژانسی برای بستری شدن، دفترچه بیمه، آزمایش ها و سونوگرافی های اخیر از مهم ترین مدارکی است که باید تهیه و آماده کنید.

وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

لباس و پوشاک برای نوزاد چی بردارم؟

مهم ترین وسیله برای کودک تان، لباس او است. حداقل دو دست لباس شامل شلوار، پیراهن رکابی، آستین بلند، کلاه و دستکش برای نوزادتان آماده بگذارید. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که  مطمئن هستید به نوزادتان می آید.

چون در بیمارستان خیلی ها برای عیادت شما و دیدن کودک دلبندتان می آیند. هم چنین بهتر است از رنگ های شاد استفاده کنید و لباس های نوزاد دکمه دار باشد . سایز مناسب برای لباس نوزاد در هنگام تولد صفر است.

اما برای اطمینان می توانید یک سایز بزرگ تر هم بردارید که اگر فرزند شما درشت تر بود به مشکل برنخورید. در صورتی که زایمان در فصل سرد هست فقط یک لباس گرم و پتوی مناسب در هنگام ترخیص به همراه داشته باشید.

هم چنین یک دست پتو، زیرانداز و بالشت برای نوزادتان کنار بگذارید. پتو نباید خیلی گرم باشد. چون دمای بیمارستان به صورت متعادل نگه داشته می شود. هر چه کودک تان را گرم تر نگه دارید احتمال زردی گرفتن او بیشتر است.

هم چنین بالشتی که برای او انتخاب می کنید خیلی نازک و کوچک باشد. چون سر نوزاد در بدو تولد خیلی کوچک است و بالشت بلند باعث می شود گردن نوزاد اذیت شود.

وسایل بهداشتی چی باید بردارم؟

  • یک بسته پوشک سایز صفر برای مدتی که در بیمارستان هستید کافی به نظر می رسد. اگر امکان دارد از چند مارک مختلف برای او تهیه کنید تا مطمئن شوید پوست نوزادتان به آن حساسیت ندارد.
  •  لوسیون یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن نوزاد: که لوسیون در مقایسه با دستمال مرطوب بهتر است. زیرا استفاده از دستمال مرطوب به علت الکل موجود در ساختارشان، خیلی برای پوست نوزاد مناسب نیست. اما برای استفاده مادر و همراه می تواند بسیار مفید باشد.
  • روغن بدن و پماد محافظ پای نوازد: نوزاد در لحظات اولیه تولد، بدن خشکی دارد که بهتر است با روغن مخصوص بدن کودک او را چرب کنید تا لطافت خود را به دست بیاورد. هم چنین بهتر است از پماد مخصوص استفاده کنید تا از ادرار سوختگی نوزادتان جلوگیری کنید.
  • حوله مناسب برای نوزاد: بهتر است یک حوله نرم و کوچک برای کودک خود تهیه کنید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.
  • ناخن گیر ذره بین دار: تقریبا تمامی نوزادانی که به دنیا می آیند ناخن های بلندی دارند. می توانید یک ناخن گیر ذره بین دار همراه خود داشته باشید تا از زخمی شدن صورت نوزاد با چنگ کشیدن اش جلوگیری کنید.
  • دستمال - کهنه های نخی: دستمال های نخی و پنبه ای که در سیسمونی فروشی ها به فروش می رسند برای تمیز کردن نوزاد و خشک کردن ش بسیار نرم و لطیف هستند و قدرت جذب رطوبت بالایی دارند. حتما چند تا از این دستمال ها را در ساک خود نگه دارید.

بیشتر بخوانید: دانستنی های نوزاد

مادر نوزاد چه وسایلی نیاز دارد؟

1- لباس مناسب:

حتما یک لباس مناسب برای زمانی که از بیمارستان ترخیص می شوید کنار بگذارید. این لباس باید به اندازه کافی راحت باشد تا برای پوشیدن آن به زحمت نیفتید و اذیت نشوید.

جنس لباس هایتان بهتر است نخی یا کتان باشد تا از آسیب های پوستی جلوگیری کنید. چند عدد روسری برای داخل خود بیمارستان همراه داشته باشید تا هر موقع خواستید عوض کنید. سعی کنید از رنگ های جذاب و پرشور برای این کار استفاده کنید.

زیرا شادی شما را بهتر نشان می دهد. قوانین تعویض لباس در بیمارستان های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در بسیاری از بیمارستان ها امکان پوسیدن لباس هایی غیر از فرم لباس بیمارستان امکان پذیر نیست. لازم است قبل از بستری شدن حتما از قوانین موجود اطلاع پیدا کنید.

2- سوتین شیردهی:

بعد از زایمان سینه ها متورم و دردناک خواهد شد. هم چنین برای شیر دادن به نوزادتان شدیدا به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. پس چند تا از آن ها را در ساک خود داشته باشید.

3- لباس زیر:

چند دست لباس زیر برای خودتان کنار بگذارید تا در مواقع لازم بتوانید آن را تعویض کنید.

4- نوار و پد بهداشتی:

به علت خون ریزی زیاد پس از زایمان به پدهای بهداشتی نیاز پیدا خواهید کرد. در بعضی مواقع به علت خون ریزی زیاد، باید از پوشک های سایز بزرگ بچه ها برای این کار استفاده کنید.

5- وسایل بهداشتی شخصی و حوله :

حتما وسایل بهداشتی شخصی خودتان مانند مسواک، برس، کرم مرطوب کننده و ... را کنار بگذارید. اگر چه ممکن است بیمارستان تعدادی از این وسیله ها را به شما بدهد اما بهتر است وسایل خودتان را همراه داشته باشید.

6- روکش توالت فرنگی و دمپایی

وسایل آرایشی: تعدادی از وسایل آرایشی ضروری مانند یک کرم، رژ و هم چنین عطر برای خودتان کنار بگذارید. آراسته بودن شما، انرژی مثبت بسیار زیادی به شما و اطرافیانتان می دهد. اطمینان داشته باشید وسایل آرایشی که استفاده می کنید برای نوزادتان مضر نباشد.

7- بطری آب مخصوص و کیسه آب گرم:

این دو مورد هم از وسایلی هستند که شاید الزامی به نظر نرسد اما بسیار می تواند به دردتان بخورد.

وسایل جانبی در بیمارستان چی بردارم؟

  • شارژر و گوشی همراه: البته ما مطمئن هستیم به هیچ عنوان این گزینه فراموش نمی شود.
  • تنقلات، شیرینی، چایی و آبمیوه: مقداری تنقلات و اجیل برای خودتان فراهم کنید تا قوای از دست رفته تان را دوباره باز یابید. هم چنین ممکن است به دلیل محیط بیمارستان کم اشتها شوید. داشتن مقداری آجیل می تواند بسیار گره گشا باشد. به همراه داشتن مقداری شکلات و گز می تواند در هنگام پذیرایی و لحظات اولیه خیلی لذت بخش باشد. به همراه داشتن آبمیوه های مختلف مخصوصا آناناس ( به دلیل جلوگیری از عفونت و کمک به الیتام سریع تر زخم) بسیار توصیه می شود.
  • وسایل پذیرایی : لیوان، بشقاب، کارد، چنگال، قاشق و فلاسک آب برای مادر و همراه او الزامی است. دربازکن برای باز کردن کمپوت هایی که آسان باز شو نیستند یا ممکن است به هر دلیلی خوب عمل نکنند خیلی کاربردی است. هم چنین می توانید تعدادی بشقاب و لیوان یک بار مصرف برای پذیرایی از مهمانان تان در بیمارستان تدارک ببینید.
  • دستمال کاغذی فراموش نشود.
  • به همراه داشتن کتاب و یک دفتر و خودکار می تواند برای جلوگیری از سر رفتن حوصله تان در بیمارستان خیلی کمک کند. یا هر وسیله دیگری که به نظر خودتان می تواند شما را در محیط بیمارستان سرگرم کند به همراه داشته باشید.
  • دوربین فیلم برداری و شارژ آن: اگر چه اکثر گوشی ها امروزه دوربینی با کیفیت مناسب دارند اما اگر کیفیت دوربین تان بهتر است ، پس آن را بردارید.
  • شیر خشک و شیر دوش: ممکن است در لحظات اولیه زایمان، شیر مادر به راحتی جاری نشود. به همین دلیل همراه داشتن شیردوش خیلی لازم است. هم چنین ممکن است کودک شما از خوردن شیر مادر اجتناب کند. پس بهتر است شیر خشک و شیشه نوازدتان را همراه داشته باشید تا به دردسر نیفتید.

source: لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیسمونی نوزاد شامل زیباترین تخت خواب ها , روتختی وتور بالای تخت , صندلی و مبل کودک , لوستر و اباژور می باشد. چگونه سرویس خواب برای نوزاد و نوجوان بخریم؟؟
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با محصولات بامبینو اصفهان , خرید و فروش تخت خواب به همراه صندلی و مبل کودک , روتختی و تور بالای تخت , لوستر و اباژور در اصفهان
Designed By Erfan Powered by Bayan