مجله و فروشگاه سیسمونی اصفهان

مجله سیسمونی در اصفهان، با محوریت رفتار با کودک و نوزاد، معرفی بهترین مدل های سیسمونی برای خرید در اصفهان از بهترین ها

آموزش و راهنمایی، ساخت تخت نوزاد کنار مادر

  • ۱۴:۳۴

از آنجا که تخت های نوزاد کنار مادر دسترسی مادر به نوزاد را راحت می کند و باعث می شود که مراقب از نوزاد تا حد خیلی زیادی آسان شود، امروزه بسیار در پین پدر مادر ها (و به خصوص مادرها) بسیار محبوب شده است.
این تخت ها را به راحتی می توانید از فروشگاه های سرویس خواب نوزاد تهیه کنید و از آنها برای نوزاد خود استفاده کنید. البته اگر بخواهید یک تخت نوزاد کنار مادر واقعا خاص و زیبا داشته باشید، می توانید خودتان دست به کار شوید و شروع به ساختن آن بکنید. به همین دلیل در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چطور بک تخت نوزاد کنار مادر بسازید، البته قبل از آن بهتر است که مطلب زیر را بخوانید تا هم با ابعاد استاندارد تخت نوزاد کنار مادر آشنا شوید و هم از مزایای استفاده از آن با خبر شوید.

ابعاد تخت نوزاد کنار مادر

ابزار و وسایل لازم برای ساخت تخت نوزاد کنار مادر

  • یک تکه چوب 80 سانتی متر در 50 که طرح و رنگ مورد علاقه شما را داشته باشد.
  • سه قطعه 25 سانتی متری، نئوپان یا پلاستیک فشرده که رنگ آنها با رنگ چوب هایتان سازگار باشد.
  • دو عدد تخته 25 سانتی متری در 120 سانتی متری.
  • رنگی که برای تخت کنار مادر در نظر دارید.
  • چسب چوب.
  • چسب آب بندی.
  • پیچ گوشتی.
  • مته قدرتی و مته دور معکوس.
  • اره ی پرقدرت یا هر نمونه اره برقی موجود.
  • وسایل ایمنی مانند: دستکش و…
  • وسایل مربوط به خواب نوزاد مانند تشک و بالشت و ملحفه.

چطور یک تخت نوزاد کنار مادر بسازید.

1- ابتدا پلاستیک فشرده و چوب (یا MDF یا نئوپان و…) را به اندازه ای که نیاز دارید برش دهید. یا اینکه از فروشنده ای که این لوازم را از او می خرید بخواهید که برای شما این کار را انجام دهد. اندازه های مربوط به آن را در ادامه می گوییم و در ضمن دوباره باید مطلب ابعاد تخت نوزاد کنار مادر را مطالعه کنید تا اندازه ها و ابعاد مورد نیاز خود را به دست آورید.

 

2- قبل از این که قطعات بریده شده را به هم متصل کنید، ابتدا آنها را در کنار هم قرار داده و مطمئن شوید که فاصله ای بین آن ها نیست و به قول معروف آنها فیت هستند. قسمت های تشکیل شده از نئوپان  یا پلاستیک فشرده قرار است که قسمت های پشتی و کناری (دیواره های تخت کنار مادر) تخت نوزاد کنار مادر را تشکیل دهند و چوب ها، قسمت زیری و جایی که نوزاد می خوابد را تشکیل می دهند.

 

3- از دریل و مته ی خود استفاده کنید و گوشه های قسمت پشتی و کناری را برای دیواره های تخت سوراخ کاری کنید و سپس مطابق شکل آن ها را بهم وصل کنید تا دیواره های تخت نوزاد کنار مادر خود را ساخته باشید.

ساختن دیواره تخت نوزاد کنار مادر

4- همین روند را برای کف تخت نوزاد کنار مادر خود تکرار کنید تا کف آنرا نیز آماده کرده باشید.

کف تخت نوزاد کنار مادر

5- از یک سمباده دستی یا برقی استفاده کنید و زاویه های تند در داخل و بیرون اطراف تختی که ساخته اید را نرم کنید تا آن حالت تیز بودن خود را از دست بدهد.

سمباده برقی صاف کردن زاویه تخت کنار مادر

6- دو تخته 25 در 120 سانتی متری را بوسیله ی چسب چوب و پیچ در کناره های تخت محکم کنید. فقط در این مرحله به یاد داشته باشید که تخته ها باید از قسمتی که به طرف تخت مادر است و دیواره ندارد بیرون آمده باشند، نه اینکه از طرف بسته!!

پایه نگهدارنده تخت نوزاد کنار مادر

7- از چسب آب بندی برای آب بندی کردن گوشه های تخت نوزاد خود استفاده کنید.

چسب آب بندی

8- همه ی چوب ها و پلاستیک فشرده ها یا نئوپان ها را رنگ کنید تا همه ی قطعات با هم هماهنگ و همرنگ شوند.

رنگ کردن تخت نوزاد

9- صبر کنید تا رنگ ها خشک شود تا رخت خواب کودک خود را در تخت خوابی که ساخته اید قرار دهید.

10- دو تخته ی بلند 25 در 120 سانتی متری را در زیر باکس تخت خواب خود قرار دهید یا اگر تخت خواب شما باکس زیری نداشت می توانید آنرا در زیر تشک خود بگذارید.

نصب تخت خواب نوزاد کنار مادر

 

source: آموزش و راهنمایی، ساخت تخت نوزاد کنار مادر

استانداردترین اندازه تخت نوزاد کنار مادر چه ابعادی دارد؟؟

  • ۱۴:۲۹

نوزادها همیشه برای بزرگتر ها نماد معصومیت، پاکی، ظرافت و معصومیت بوده اند. ولی خب، باید در نظر داشته باشیم که این صفات خوب و زیبا با ضعیف بودن و حساسیت بالا همراه هستند و همین موضوع باعث می شود که مراقبت از نوزادان تا زمانی که این دوران را پشت سر نگذاشته اند، بسیار مهم و ضروری باشد.
از طرفی نوزادان در دوره نوزادی خود بیشتر زمان را در سرویس خواب نوزاد می گذرانند و همین موضوع باعث شده است که انتخاب تخت مناسب در این زمان کار بسیار مهمی باشد.

بهترین انتخاب برای این دوران تخت کنار مادر یا تخت های نکست تومی (next2me) و گهواره ها باشند، چون استفاده از تخت و گهواره به شما کمک می کند که امنیت نوزاد دلبند خود را تامین کنید و راحتی و سلامت اورا هم در نظر گرفته باشید.

در ادامه این مطلب از بامبینو اصفهان ابعاد تخت کنار مادر، و مزایای استفاده از این تخت های نوزاد را برای شما می گوییم.

ابعاد استاندارد تخت کنار تخت مادر

اکثر تخت های کنار مادر موجود در بازار در ابعاد زیر تولید می شوند:

 

  • طول تخت کنار مادر: 93 سانتی متر
  • عرض تخت کنار مادر: 69 سانتی متر
  • ارتفاع تخت کنار مادر: 67 سانتی متر

البته باید به یاد داشه باشید بعضی از تخت های کنار مادر دارای ارتفاع قابل تنظیم هستند که در این تخت ها وقتی ارتفاع تخت در پایین تر حد خود قرار دارد، ارتفاع لبه ی پایینی تشک تازمین 37 سانتی متر؛ و وقتی که که ارتفاع تخت کنار مادر در بالاترین حد خود قرار دارد ارتفاع آن تا 57 سانتی متر نیز میرسد.

تشک نوزادی که در این تخت ها قرار می گیرد دارای طول 85 سانتی متر و عرض 50 سانتی متر می باشد.

مزایای استفاده از تخت کنار مادر

امنیت بالا در زمان اتصال به تخت مادر: در نمونه های معروف تخت کنار مادر مانند تخت کنار مادر چیکو امنیت تخت کنار مادر به سادگی تامین شده است و می توانید به راحتی با 2 عدد بست کمربندی که در پایین تخت کنار مادر قرار دارد تخت کنار مادر را به تخت خواب خود متصل کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

قابلیت حمل آسان و استفاده به عنوان تخت ثابت: در شرایط که می خواهید به قسمت های دیگر خانه مثلا در پذیرایی بروید و بهتر است که که نوزادتان در کنار شما باشند، به خوبی مزایای استفاده از این تخت را درک خواهید کرد.

تخت نوزاد کنار مادر متحرک

دیواره متحرک: دیواره متحرک این تخت های به شما امکان می دهد که به راحتی به نوزاد خود دسترسی داشته باشید.

دیوار متحرک تخت کنار مادر

دسترسی راحت به نوزاد: زمانی که در تخت خواب خود هستید و از این تخت ها برای نوزاد خود استفاده می کنید می توانید نوزادتان را در کنار خود داشته باشید و او را در آغوش بگیرید، بدون آن که بخواهید از تخت خود برای او استفاده کنید، همچنین داشتن کودکتان در کنار خود حس خیلی خوبی به شما و نوزادتان خواهد داد. (به عبارت دیگر هم امنیت نوزاد شما تامین خواهد شد و هم خیال شما راحتتر است.)

دسترسی راحت تخت نوزاد کنار مادر

قابل تنظیم بودن تخت نوزاد کنار مادر: از آنجایی بیشتر تخت های کنار مادر قابل تنظیم دارای 6 ارتفاع مختلف هستند، شما می توانید طرفی که پای نوزاد شما در آنجا قرار دارد را 2 درجه پایین تر تنظیم کنید تا نوزادتان راحتتر تنفس کنید و احساس بهتری داشته باشد.

تخت کنار مادر قابل تنظیم

در پایان اگر احساس می کنید که تخت های کنار مادر دلخواه شما نیستند و به هر دلیلی برای شما کاربردی ندارند می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید تا یک محل خوب و راحت برای نوزاد خود انتخاب کنید:

ابعاد استاندارد گهواره چوبی نوزاد

چطور تخت نوزاد بخریم؟

ابعاد استاندارد تشک نوزاد

source: استانداردترین اندازه تخت نوزاد کنار مادر چه ابعادی دارد؟؟

سیسمونی نوزاد شامل زیباترین تخت خواب ها , روتختی وتور بالای تخت , صندلی و مبل کودک , لوستر و اباژور می باشد. چگونه سرویس خواب برای نوزاد و نوجوان بخریم؟؟
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با محصولات بامبینو اصفهان , خرید و فروش تخت خواب به همراه صندلی و مبل کودک , روتختی و تور بالای تخت , لوستر و اباژور در اصفهان
Designed By Erfan Powered by Bayan