مجله و فروشگاه سیسمونی اصفهان

مجله سیسمونی در اصفهان، با محوریت رفتار با کودک و نوزاد، معرفی بهترین مدل های سیسمونی برای خرید در اصفهان از بهترین ها

صحبت کردن والدین با نوزادان باعث رشد و تقویت منطقه‌شناختی مغز آن‌ها می‌‌شود.

  • ۰۹:۴۹

دانشمندان معتقدند والدینی که با نوزادان خود صحبت می‌کنند به رشد مغزی آن‌ها کمک می‌کنند.محققان متوجه شدند حتی قبل از آن‌که نوزادان شروع به صحبت کردن کنند ، کلمات نقش بسیار مهمی در رشد مغزی آن‌ها بازی می‌کنند.

شاید بسیاری از مادران با نوزادان خود زیاد صحبت نکنند و دلیل  ان هم این عنوان شود که نوزاد آنان درکی از صحبت کردن مادر ندارد ولی جالب است که بدانید صحبت کردن با نوزادان قدرت مغز آن‌ها را افزایش می‌دهد قبل از شروع مکالمه با فرزندتان با او تماس چشمی برقرار کنید؛ به این ترتیب می‌توانید برای مدت‌زمان طولانی‌تر توجه او را به خود جلب کنید.

صحبت کردن با نوزاد

نام فرزندتان را بارها و بارها تکرار کنید تا ارتباطش را با نامش بهتر بفهمد و درک کند. همچنین یکی دیگر از فواید صحبت با نوزاد باعث تقویت حافظه می گردد در این مطلب هر آنچه درباره حرف زدن نوزاد باید بدانید را خواهیم گفت.

فواید صحبت با نوزاد

روانپزشکان آمریکایی بر اساس یک تحقیق بر روی ۵۰ نوزاد سه ماهه دریافتند که صحبت کردن والدین با نوزادان باعث رشد و تقویت منطقه‌شناختی مغز آن‌ها می‌‌شود. ماه‌ها پیش از اینکه نوزادان به حرف بیافتند و شروع به صحبت کردن کنند، ‌ واژه‌ها و کلمات نقش مهمی در رشد مغز آن‌ها ایفا می‌ کنند و حتی در سن سه ماهگی واژه‌‌ها بیش از اصوات مثل موسیقی روی ذهن نوزادان تاثیر می‌ گذارند.

اگر دوست داری بیشتر یاد بگیری: ویدیو آموزشی درمورد : در رابطه با کودک مان چگونه زفتار کنیم؟

این پژوهش نشان داد: نوزادانی که واژه‌‌ها را می‌ شنوند در مقایسه با نوزادانی که فقط نت‌‌ها را می‌ شنوند، بهتر می‌ توانند عکس ‌ها و تصاویر را دسته ‌بندی کنند.

در این تحقیق به نوزادان دختر و پسر مجموعه تصاویری از ماهی نشان داده شد که با واژه‌‌ها یا صدا‌ها همراه بودند. سپس به این نوزادان تصاویری از یک ماهی و یک دایناسور در کنار هم نشان داده شد و محققان اندازه گرفتند که چه مدت طول می‌‌کشد تا نوزادان به هر تصویر نگاه کنند.

صحبت کردن با نوزاد

صحبت کردن والدین با نوزادان باعث رشد و تقویت منطقه‌شناختی مغز آن‌ها می‌‌شود.

نگاه کردن به مدت طولانی‌ تری به عکس ماهی نسبت به عکس دایناسور نشان دهنده آن است که نوزادان، ماهی را در ذهن خود طبقه بندی کرده‌‌اند.

نتایج این تحقیق نشان داد نوزادانی که همراه با واژه‌‌ها یا با نت‌‌ها دقیقا به تصاویر یکسان و به مدت زمان مساوی نگاه کرده بودند تفاوتی با هم داشتند. بدین ترتیب که آن گروه که همراه با واژه‌ها تصاویر را دیده بودند به عکس ماهی مدت طولانی ‌تری تماشا کردند.

سوزان هسپوس محقق روانپزشکی دانشگاه نورت وسترن در ایلینویز در این رابطه خاطرنشان کرد: برای نوزادانی که در حدود سه ماهگی هستند واژه‌ها معنای خاصی را تداعی می‌‌کنند که از توانایی آن‌ها برای ایجاد یک طبقه بندی حمایت می‌ کند. این یافته‌‌ها برای اولین بار تا این زمان شواهدی را ارائه می‌‌کند که نشان دهنده یک خط ارتباطی بین واژه ‌ها و طبقه بندی اشیاء است.

ساندرا واکسمن یکی دیگر از محققان این پژوهش نیز اظهار داشت: ما تصور می‌‌کنیم که گفت‌و‌گوی انسانی و شاید بویژه صحبت کردن مستقیم با نوزاد در آن‌ها نوعی توجه نسبت به اشیاء و اجسام اطرافشان بوجود می‌ آورد که قدرت طبقه بندی این اشیاء را در ذهن کودک ارتقا می‌‌دهد.

به این ترتیب به این نتیجه رسیده ‌ایم که با گذشت زمان این تاثیر توجهی عمومی قوی‌‌تر خواهد شد. به طوری که نوزادان شروع به جدا کردن واژه‌‌های تکی و خاص از یک گفت‌و‌گوی کلی می‌‌کنند.

بنابراین قادر خواهند شد که از یک مکالمه تک تک واژه ‌ها و انواع واژه ‌ها را از یکدیگر تشخیص دهند و طوری نقشه آن لغات را در ذهن ترسیم کنند که معنای آن را بفه‌مند. تحقیقات آن ها نشان می دهد برای کودکان سه ماهه کلمات بیش‌تر فواید صحبت با نوزاد از هر صدای دیگری می‌توانند در قابلیت فکر کردن آن‌ها موثر باشد.

صحبت با نوزاد به رشد عاطفی وی کمک می کند

صحبت کردن با نوزاد

بیشتر بدانید فواید صحبت کردن با نوزاد

این تحقیقات که توسط دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز انجام شده است نشان می‌دهد نوزادانی که کلمات را شنیده اند قادرند آن‌ها را دسته بندی کنند ، فواید صحبت با نوزاد اما نوزادانی که فقط صداهای ساده شنیده اند توانایی انجام این کار را ندارند.

برای بررسی این موضوع محققان مطالعه ای را روی ۵۰ نوزاد سه ماهه انجام دادند. در این تحقیقات به این نوزادان تصاویری از ماهی نشان دادند و همراه این تصاویر کلمات یا صدا پخش کردند.

محققان برای ماهی‌ها یک لغت فرضی ساختند و هر زمان که تصویر ماهی پخش می‌شد این کلمه را همراه با تصویر برای نوزادان پخش کردند.

اما برای گروه دیگر فقط دنباله ای از صدا پخش شد که با عبارت‌های کلامی که برای گروه اول پخش می‌شد از لحاظ تن صدا و طول مدت پخش مشابه بود.

سلامت نیوز /عصر ایران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیسمونی نوزاد شامل زیباترین تخت خواب ها , روتختی وتور بالای تخت , صندلی و مبل کودک , لوستر و اباژور می باشد. چگونه سرویس خواب برای نوزاد و نوجوان بخریم؟؟
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با محصولات بامبینو اصفهان , خرید و فروش تخت خواب به همراه صندلی و مبل کودک , روتختی و تور بالای تخت , لوستر و اباژور در اصفهان
Designed By Erfan Powered by Bayan